Célünk egy olyan buddhista vallási-társadalmi közösség létrehozása, mely törekszik az egyetemes buddhista filozófia, vallás és kultúra, ezen belül különösen a mahayana tanok megőrzésére, elmélyítésére és azok terjesztésére. A Buddhista (mahayana) közösségben törekszünk elmélyíteni, szolgálni egymás nézeteit a személy szabadsága, belső morális értékei érdekében, az újra születések, végső soron a nirvána elérése érdekében. Olyan karitatív tevékenységet végzünk, mely az egyetemes buddhista, ezen belül mahayana (benne foglalva a vadzsrayan-at (gyémánt utat) jegyében motiválja az emberi vallási - filozófikus kapcsolatteremtést.
Egyszersmind egy olyan önmegismerési folyamatot hirdetünk, melyben az ember magából kilépve, az én tudaton felül emelkedve találja meg a belső békét a buddhista tanok világában. Mely világban az ember nem rabja az időnek, a szükségszerűségnek, a betegségnek, a halálnak, a tudat illúziójának, ahol minden az objektivitás és mahayana szellemiség vívmánya lesz!
A mahayana szerint a jelenségek nem rendelkeznek önvalóval, egy egységes megfogható és azonosítható lényeggel, a világ valamennyi jelenségét átmenetinek tartja, elismeri, hogy a Parinirvána (teljes kialvás) után nem lehet a semmit állítani a Buddháról.
Az egyházunk céljai elérése érdekében tagjai, a tanításai iránt érdeklődőket az alábbiakra kívánja rávezetni, a keresés igényét elsősorban, de nem kizárólag az alábbiak felé kívánja irányítani:
A H.E JIGTHUB RINPOCHE MAHAYANA BUDDHISTA EGYHÁZ Egyesület legfőbb feladatának buddhista világképének elmélyítését, gyakorlását, oktatását, terjesztését, és az arra rászorulók segítését tekinti. Ennek érdekében építi ki szervezetét, szervezi meg a hit elemeinek gyakorlását, oktatását, alakítja ki a gondoskodás módszereit és intézményrendszerét. Ennek megvalósítása érdekében az alábbi tevékenységeket folytatja:
A nagy Dzogcsen mester Thubten Dongak Thubten Kundue néven reinkarnálódott, aki Togden Sakya Shri (1853-1919) vezetése alatt vált kiteljesedett beavatott Dzogcsen gyakorlóvá. A szivárványtestet elért ThubtenCsetsham Rinpocse apja, Jangsi nagyapjától, a tiszteletreméltó Láma Jamtshótól kapta az alapvető buddhista oktatást és a vallási liturgikus képzést tizennégy éves koráig. Taklung Tsetrul Rinpocse (1926-2015) jóslatát követve, aki később Rinpocse egyik nagyon fontos tanítója lett, Trulku Dzsigthub a dél-indiai Mysore-ban (Karnataka, Dél-India) lévő Namdroling kolostorban folytatta a Vajrayana buddhizmus haladó tanulmányait. Ez a Pema Norbu Rinpocse (1933-2009) által alapított kolostor kilenc évig Rinpocse tudományos és spirituális otthona volt. Itt számos nagyrabecsült khenpo, lópen és trulku vezetése alatt tanulmányozta a szutrajána és vajrajána tanításokat.
Tanulmányai során Rinpocse számos felhatalmazást és útmutatást kapott különböző kiváló mesterektől. Megkapta a Káma és Terma tanításokat, az Újrafelfedezett Tanítások Nagy Kincstárát és a Palyul hagyomány számos Tér Kincs tanítását Pema Norbu Rinpocse-tól. Emellett a Nyingthig vonal pithi tanításait kizárólag Yangthang Rinpocse-től (1930-2016), a Nyingthik átadását pedig Jigme Thiley Ozer Rinpocse-tól (1927-2015) kapta meg Bhutánban töltött korai évei alatt.
Kundue kolostorokat alapított a kelet-bhutáni Kurtoe és Mongar falvakban, és Aja Neyben (a száz AH szótag szent földjén) hunyt el, miután óriási hasznot hozott a dharmának és az érző lényeknek.
Küldetésének folytatásaként Lama Thubten Kundue 1982. február 2-án reinkarnálódott a távoli Soenamkhar faluban lévő Phuzhing Goenpa templomban, amely a szent Aja Ney közelében található. Mintha csak a visszatérését ünnepelné, még a hűvös és száraz téli hónapokban is a fák virágot bontottak.
Hároméves korára a kis Rinpocse élénken emlékezett korábbi életére, mint Lama Thubten Kundue, és figyelemre méltó pontossággal osztotta meg emlékeit. Szülei, nagyapja és más közeli rokonai tanúi voltak ezeknek a visszaemlékezéseknek. Őeminenciája Samtrul Rinpocse Jigme Pema Chophel (1922-1999) felismerte őt Lama Thubten Kundue reinkarnációjaként, és a Jigme Thubten nevet adományozta neki.
"Ha nem hitelesen meséled el a történelmet, az a hitetlenség hibájához vezet" - hangzik egy népszerű mondás a Vajrayana-ban. Ezért elengedhetetlen, hogy röviden beszámoljunk Jigthub Rinpocse elődjéről. Tokden Shakyashri neves bhutáni tanítványai vagy osztálytársai között volt Láma Sonam Zangpo (1888-1982), Tenzin Gyatsho, Trulzhik Láma Gyaltsen (Gyaltshen Trulku Rinpocse),és Láma Thubten Kundue.
Az egykori Gyaltshen Trulku és Lama Thubten Kundue nagy Vajra testvérek voltak, és a jelenlegi Trulkukat is nagyon szívélyes kapcsolat fűzi egymáshoz.
Az Ugyen Guru Lhakhang jelenlegi lámája, Pangbisa kutatásai szerint Lama Thubten Kundue fia, Tshetsham Rinpoche (1922-2008) remeteségnek szentelte életét. A Nagy Tökéletesség és a Naropa hat jógája teljes tanítását apjától kapta. Kezdetben Tshetsham Rinpocse félreértésbe keveredett gyökér-tanító apjával. Láma Thubten Kundue visszavonult Aja Neybe, három év és három hónapig szigorú elvonulást vállalt, és fokozatosan elkezdett minimális élelmet fogyasztani. Végül Thugdamban találtak rá. Sokkal később, amikor a bűnbánó fiú eljött, hogy tiszteletét tegye apja előtt, csak apja aprócska földi maradványait találta. Mélyen megbánva, hasonlóan Milarepa történetéhez, Tshetsham Rinpocse meditációs tárgyként használta apja szent maradványait. Apja megjelent álmában, és azt tanácsolta neki: "Semmi baj, drága fiam. Csak végezd el a Vajrasattva mantra recitálását tizenkétszázezerszer". Miután befejezte a recitációkat, Tshetsham Rinpocse úgy döntött, hogy élete hátralévő részét szigorú elvonulásnak szenteli. Teljesen kerülte az emberi érintkezéseket, kivéve, hogy egy lyukon keresztül ételt kapjon, és írásos üzeneteken keresztül kommunikáljon, egészen 86 éves korában bekövetkezett haláláig.
Tshetsham Rinpocse apja, Jangsi nagyapjától, a tiszteletreméltó Láma Jamtshótól kapta meg az alapvető buddhista oktatást, és a vallási liturgikus képzést 14 éves koráig. Taklung Tsetrul Rinpocse (1926-2015) jóslatát követve, aki később Rinpocse egyik nagyon fontos tanítója lett, Trulku Dzsigthub a dél-indiai Mysore-ban (Karnataka, Dél-India) lévő Namdroling kolostorban folytatta a Vajrayana buddhizmus haladó tanulmányait. Ez a Pema Norbu Rinpocse (1933-2009) által alapított kolostor 9 évig Rinpocse tudományos és spirituális otthona volt. Itt számos nagyrabecsült khenpo, lópen és trulku vezetése alatt tanulmányozta a szutrajána és vajrajána tanításokat.
Tanulmányai során Rinpocse számos felhatalmazást és útmutatást kapott különböző kiváló mesterektől.
Megkapta a Káma és Terma tanításokat, az Újrafelfedezett Tanítások Nagy Kincstárát és a Palyul hagyomány számos Tér Kincs tanítását Pema Norbu Rinpocse-tól.
Emellett a Nyingthig vonal pithi tanításait kizárólag Yangthang Rinpocse-től (1930-2016), a Nyingthik átadását pedig Jigme Thiley Ozer Rinpocse-tól (1927-2015) kapta Bhutánban töltött korai évei alatt.
Thubten Dhongag Rinpocse első reinkarnációja, a Nyingthik vonal lelkes követője, erős áldásokat és hatásokat kapott a nagy dzogcsen mestertől, Paltrul Rinpocse-től (1808-1887). A jelenlegi Yangsi Rinpocse átfogóan visszakapcsolódott a Nyingthig vonalához Penor Rinpocse, Yangthang Rinpocse, Taklung Tsetrul Rinpocse, Jigme Thiley Ozer Rinpocse és sokan mások tanítása alatt. Ez a spirituális örökség a Dharmakaya Samantabhadráig nyúlik vissza, és megvilágosodott mesterek során halad át, köztük Garab Dorji, Manjushrimitra, Shri Singha, Vimalamitra, Guru Rinpocse, King Thrisong Detsen, Yeshi Tshogyal, Longchen Rabjam, Jigme Lingpa és Paltrul Rinpocse.
Rinpocse felismerve a dharma sürgető globális hívását, angol tanulmányokat folytatott a New York-i Queen's College-ban. Azóta Rinpocse, aki jól beszéli az angol nyelvet, sokat utazott, és világszerte ezrek szívét érintette meg mély dharma tudásával és tapasztalatával. Számos előadást tartott olyan városokban, mint Zürich (Svájc), Bécs (Ausztria), a Maginot-vonal (Németország), Róma (Olaszország), Pyreness (Franciaország-Spanyolország határvidéke), Kuala Lumpur, Samayih, Malaka és Johor (Malajzia), Hanoi, Ho Si Minh-város és Nhatrang (Vietnam), Shambala (Bangkok), Changi (Szingapúr), Auckland (Új-Zéland), Angkor (Kambodzsa), Bali (Indonézia), valamint Manhattan, New York és Queens (USA).
Rinpocse emellett olyan rendszeres dharma központokat hozott létre, mint a Jigme Salam Központ (Vietnam), a Trulku Jigthub Központ (Budapest, Magyarország), és a Pema Jungnye Központ (Koh Samui, Thaiföld).
Míg Rinpocse alkalmanként rövid elvonulásokra szentel időt, mélyen elkötelezett számos jelentős dharma-projekt mellett. Ő felügyeli egy templom működését Paróban és egy másikét szülőhelyén, Mongarban, Kelet-Bhutánban. Megingathatatlan elkötelezettségét bizonyítva Rinpocse egy nagyobb elvonulási központ építésének élén áll Punakhában, amely a Jigthub Ling Choede nevet viseli.
Legyen mindegyik szerencsés!
Thubten Dhongag Rinpocse a Nyingthig átadási vonalból származó mester volt, akiknek áldásai, tanításai és átadásai a nagy Dzogcsen mester Paltul Rinpocsétól származtak a tizenkilencedik századból. Őszentsége Pema Norbu Rinpocse, Őszentsége Yangthang Rinpocse, és Őszentsége Tsetrul Rinpocse, akik a nagy Dzogcsen mesterek voltak, valamennyien ennek a Nyingthig átadási vonalnak a tagjai. Őszentsége Dodrup Rinpocse a fő letéteményese ma a Dzogcsen átadási vonalnak. Őeminenciája Tulku Jigthub Rinpocse átadásait és tanításait a fent említett kiváló Dzogcsen mesterektől kapta. Így a tiszteletre méltó Tulku Jigme Thupten Rinpocsénak az átadási vonaltól levő átadásai, tanításai és áldásai Dharmakaya Samantabhadrától származnak, és Sambhogakaya Vajrasattvának, Nirmanakaya Garab Dorjinak majd később Manjumitrának, vidhyadhara Shri Singhának, Vimalamitra, Pedmakarának, Trisong Deutsen királynak és hitvesének, Yeshi Tsogyalnak, majd fokozatosan to Longchen Rabjamnak kerültek átadásra, aki továbbadta ezeket Jigmed Lingpának és őt követően Patrul Rinpocsénak. Ezeket az átadásokat és tanításokat aztán a fent említett nagy mestereknek adták tovább, akiktől Tulku Rinpocse közvetlenül kapta őket.
Jelenleg, eltekintve attól, hogy néha visszavonul rövid időre, Tulku Rinpocse keményen dolgozik, gondot visel egy templomra Paróban, Nyugat-Bhutánban a köz érdekében, illetve egy másik templomra szülőfalujában Kelet-Bhutánban. Mindkét templom sürgősen renoválásra szorul. Mindkét templomban a Szangha tagok kizárólag a közjó érdekében tevékenykednek elkötelezetten, hogy a társadalom problémáit különbözőképpen, a buddhista tanítások segítségével oldják meg.
SARVAMANGALAM!